ترکیه شبکه های اجتماعی را جریمه کرد

به گزارش مجله فوتبال، ترکیه برای هریک از شرکت های فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، پریسکوپ، یوتیوب و تیک تاک 1.2 میلیون دلار جریمه معین نموده است.

ترکیه شبکه های اجتماعی را جریمه کرد

برای شرکت های فناوری که نماینده ای جهت همخوانی با قوانین ترکیه معین نکرده اند، جریمه معین شده است.

به گفته عمر فاتح سایان مدیر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه، فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، پریسکوپ، یوتیوب و تیک تاک هرکدام 1.2 میلیون دلار (10 میلیون لیر ترکیه) جریمه می شوند.

این جریمه ها نخستین گام در جهت افزایش گستره مجازات هایی هستند که در بالاترین حد به مسدود شدن 90 درصد ترافیک پهنای باند این سایت ها منجر می گردد.

طبق قانون جدید که از یکم اکتبر در ترکیه اجرایی شده، شبکه های اجتماعی که روزانه بیش از یک میلیون کاربر فعال در این کشور دارند، باید تا دوشنبه هفته جاری انتصاب یک نماینده را به دولت اعلام می کردند. جریمه مذکور نخستین مرحله در مجازات شرکت هایی است که این قانون را اجرا نمی نمایند.

سایان در توئیتی در این باره نوشت: ایمان دارم تهیه نمایندگان شبکه های اجتماعی بیانیه معین نماینده در کشورمان را همزمان با پیشرفت فرایند قانونی اعلام می نمایند. هدف ما درگیری با این تهیه نمایندگان نیست که به میلیاردها نفر در سراسر دنیا سرویس رسانی می نمایند.

قانون مذکور در ماه جولای تصویب شد و طبق آن پلتفرم های اجتماعی باید نماینده ای در ترکیه معین نمایند که در دادگاه های این کشور حضور یابد، دستورات مربوط به حذف محتوای اهانت آمیز را تا 48 ساعت بعد حذف و علاوه بر تمام این موارد اطلاعات کاربران ترک را داخل این کشور ذخیره نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "ترکیه شبکه های اجتماعی را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه شبکه های اجتماعی را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید