بولتون: به هر اقدام علیه بازگشت گوایدو به ونزوئلا، پاسخ شدیدی می دهیم

به گزارش مجله فوتبال، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حمایت از اعلام بازگشت خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده به ونزوئلا، به دولت این کشور هشدار داده که در صورت هرگونه اقدامی علیه بازگشت گوایدو با پاسخ شدید واشنگتن روبرو خواهد شد.

بولتون: به هر اقدام علیه بازگشت گوایدو به ونزوئلا، پاسخ شدیدی می دهیم

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه دخالت های مستمر آمریکایی ها در امور داخلی ونزوئلا، ضمن دفاع از بازگشت اعلامی رئیس جمهور خودخوانده این کشور به ونزوئلا دولت نیکلاس مادورو را به اقدام شدید آمریکا تهدید نموده است.

در حالی که خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و مورد حمایت غرب مدعی شده که امروز دوشنبه قصد بازگشت به کشور را دارد و هم زمان از هوادارانش خواسته روز دوشنبه در سراسر کشور تظاهرات خیابانی راه بیاندازند، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا دولت ونزوئلا را درباره هرگونه اقدام علیه گوایدو تهدید نموده است.

جان بولتون در حالی دولت ونزوئلا را تهدید نموده که آمریکا و متحدانش در اقدامی غیرقانونی، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.

او در توییتر خود نوشت: خوان گوایدو رئیس جمهور موقت ونزوئلا طرح بازگشتش به ونزوئلا را اعلام نموده است. هر تهدید یا اقدامی علیه بازگشت امن او با پاسخ قوی و شدید آمریکا و جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

بولتون پیشتر در مصاحبه با سی ان ان، ضمن دفاع از مواضع غیرقانونی و مداخله جویانه این کشور در ونزوئلا مدعی شده بود که آمریکا حق دخالت در امور داخلی آمریکای لاتین را دارد (جزئیات بیشتر).

پیش از این، بعضی منابع خبری گزارش دادند که دولت ونزوئلا میخواهد خوان گوایدو را به محض بازگشت به ونزوئلا بازداشت کند. مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گوایدو را بخشی از توطئه آمریکا و متحدانش برای کودتا علیه دولت ونزوئلا می داند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بولتون: به هر اقدام علیه بازگشت گوایدو به ونزوئلا، پاسخ شدیدی می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: به هر اقدام علیه بازگشت گوایدو به ونزوئلا، پاسخ شدیدی می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید