بارش های اخیر خشکسالی کشور را جبران می کند؟

به گزارش مجله فوتبال، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر این که پس از بارش های اخیر در کشور، نمی توان ادعا کرد که خشکسالی های بلندمدت ما جبران شده است، گفت: سیاست های آبی ما همچنان باید منطبق بر کمبود منابع آبی باشد.

بارش های اخیر خشکسالی کشور را جبران می کند؟

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم حسین پور با بیان این که زمین به دلیل تغییرات اقلیمی به سمت گرم شدن حرکت می کند، گفت: ما نمی توانیم با یک سال بارش نرمال و ترسالی ادعا کنیم که دوره خشکسالی کشور پایان یافته است.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی سبب محدود شدن منابع آبی شده است و از سوی دیگر در کشور ما به دلیل اضافه برداشت از منابع آبی به ویژه آبخوان های زیرزمینی، کمبود جدی منابع آبی داریم که با بارش نرمال و حتی بیش از نرمال یکسال جبران نمی شود.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به این که برای جبران کم آبی در کشور باید سال ها بارش بالاتر از حد نرمال داشته باشیم و در کنار آن اضافه برداشت از منابع آبی را کنترل کنیم، شرح داد: سیاست های آبی ما در کشور همچنان باید منطبق بر کمبود منابع آبی باشد و این را بدانیم که با وجود بارش های اخیر در کشور آبخوان های ما همچنان بیلان آبی منفی دارند.

حسین پور با تاکید بر این که کشور ما نیاز به پایداری آب در چرخه طبیعت دارد، گفت: بهره برداری درست از منابع آب با اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری همراه است و باید بتوانیم برای بهره برداری درست از بارش ها آن ها را به درون زمین هدایت و ذخیره کنیم.

وی با بیان این که باید فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری برای کنترل سیلاب در بالادست حوضه های آبخیز گسترش پیدا کنند، شرح داد: کمبود آب در کشور با یک سال ترسالی جبران نمی شود. برخی ادعا می کنند که دوره ترسالی کشور شروع شده ولی هیچ دلیل علمی و منطقی مبنی بر این موضوع وجود ندارد.

حسین پور در پایان اظهار کرد: حقیقت این است که شرایط اقلیمی کشور ما همچنان مثل گذشته ادامه دارد و ما نیاز بیشتری به بهره برداری بهینه از بارش ها و مدیریت آب در کشور داریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارش های اخیر خشکسالی کشور را جبران می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های اخیر خشکسالی کشور را جبران می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید