امتیاز دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S20

به گزارش مجله فوتبال، از زمانی که سامسونگ گوشی گلکسی اس 20 اولترا را معرفی کرد انبوهی از اعتراضات از قیمت گرفته تا عملکرد دوربین و پردازنده به این گوشی وارد شده اند ولی در انبوه این شکایات به نظر یک بخش از این گوشی واقعاً عالی و بدون ایراد است؛ دوربین سلفی.

امتیاز دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S20

سامسونگ با خلق گوشی Galaxy S20 Ultra برای اولین بار از یک دوربین سلفی با رزولوشن 40 مگاپیکسلی استفاده کرد. این دوربین با داشتن سنسوری ویژه با فیلترهای Quad Bayer و اندازه 1/2.65 اینچی پتانسیل بسیار عالی در عکاسی داشته و می تواند حتی با تجمیع پیکسل ها نیز عکس هایی بسیار عالی تا رزولوشن 10 مگاپیکسل را تحویل دهد.

در کنار این ویژگی های فنی برجسته سامسونگ قابلیت تصویربرداری 4K در نرخ 60 فریم را نیز به آن افزوده است که بسیاری از گوشی های موجود در بازار حتی با دوربین سلفی خود نیز نمی توانند این کار را بکنند.

اما همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم به امتیاز کسب شده توسط این دوربین در بنچمارک DxOMark بپردازیم. طبق اعلام وبسایت این لابراتور، با کسب امتیاز مجموع 100، سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا توانسته به دومین رتبه از رده بندی فعلی این وبسایت برسد. لازم به ذکر است رتبه اول این رنکینگ متعلق به گوشی هواوی P40 Pro با امتیاز مجموع 103 بوده و سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و هواوی Nova 6T مشترکاً به امتیاز 100 رسیده اند.

طبق اعلام DxOMark در بخش عکاسی که امتیاز دستگاه به 104 رسیده، این گوشی رنج داینامیک گسترده ای داشته و می توانید به صورت دقیقی یزان اکسپوژر را روی صورت کاربر تنظیم کند. همچنین عملکرد فوکوس اتوماتیک نیز بسیار سریع و دقیق است و نویزها در هر دو محیط داخلی و خارجی به خوبی رفع می شوند. عملکرد بوکه دستگاه نیز بسیار مناسب است و تنها نکات منفی عکاسی دستگاه سطح سفید نیاز به تصحیح در برخی شرایط، رندینگ نیاز به بازبینی در تُن رنگ پوست صورت و همچنین کشیدگی حاشیه تصویر در تصاویر فوق عریض است.

نمونه تصویر دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا

در بخش فیلمبرداری نیز عملکرد بسیار خوب در شب، جزئیات بالا و ثبت صحیح رنگ ها به صورت زنده و عمق میدان وسیع از ویژگی های مثبت دوربین بوده در مقابل عدم ثبات در فوکوس و دفوکوس در همه شرایط، نویز مشهود در هر دو محیط داخلی و خارجی، سطح سفیدی متمایل به تُن سرد و بازتولید رنگ نه چندان صحیح از ویژگی های فیلمبرداری دستگاه است که به احتمال فراوان می توانند در بروزرسانی های آینده نرم افزار دوربین بهبود یابند.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک

به "امتیاز دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید