ادامه ثبت نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی تا 12 روز دیگر

به گزارش مجله فوتبال، سرپرستان خانواری که تا به امروز برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، برای پیگیری فرآیند برخورداری و ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir تا 24 دیماه یعنی 12روز دیگر فرصت دارند.

ادامه ثبت نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی تا 12 روز دیگر

به گزارش مجله فوتبال، اختصاص و واریز بسته های یاری معیشتی برای جبران آسیب های ناشی از افزایش قیمت بنزین از آبان ماه شروع شد. به این ترتیب این مبالغ حمایتی در نوبت اول و در روز 27 آبان ماه برای 20 میلیون نفر، در نوبت دوم و روز 29 آبان برای 20 میلیون دیگر و نوبت سوم در روز چهارشنبه 29 آبان برای 20 میلیون نفر سوم واریز شد.

ارزش ریالی بسته های معیشتی واریزی به حساب سرپرستان خانوار برای خانوارهای تک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه این مبالغ دهم هر ماه واریز خواهد شد.

پس از واریز نوبت سوم و تکمیل لیست واریز 60 میلیون نفری، ابهامات و پرسش های بسیاری از سوی مردم مطرح شد و بسیاری خانواده ها از عدم دریافت بسته معیشتی گلایه مند بودند. وزارت رفاه که مسئول ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی است راهکارهایی را برای ثبت نام جاماندگان و معترضان خاطرنشان کرد. به این ترتیب از سوم آذرماه عملیات ارسال درخواست به کددستوری #6369 شروع و مهلت 10 روزه ای برای ثبت کدملی در سامانه مذکور معین شد تا افرادی که خودشان را ذی حق می دانسته اند و بسته معیشتی نگرفته اند درخواست خود را ثبت و یک کدرهگیری دریافت نمایند.

17 میلیون و 700 هزار خانوار در مرحله اول بسته معیشتی گرفتند

میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه نیز در این باره گفت: در مجموع نزدیک به 60 میلیون نفر در قالب 17 میلیون و 700 هزار خانوار، 2420 میلیارد تومان اعتبار حمایت معیشتی را دریافت نموده اند. حدود 24 میلیون خانواده یارانه بگیر داریم که 17 میلیون و 700 هزار نفر بسته حمایت معیشتی گرفته اند. البته کمتر از یک میلیون خانوار نیروهای نظامی و مسلح هم داریم که آنها هم بسته گرفته اند. در واقع 23 میلیون نفر بسته حمایتی نگرفته اند که 20 درصد کشور را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: 78 میلیون یارانه بگیر داریم. از این تعداد 18 میلیون نفر بسته معیشتی نمی گیرند. تعدادی هم حذف شده و انصراف داده اند بنابراین 24 میلیون تفاوت در آمار یارانه بگیران و بسته معیشتی بگیران وجود دارد.

ثبت 6 میلیون درخواست در کد دستوری # 6369

ثبت 3 میلیون درخواست مجدد در سامانه Hemayat.mcls.gov.ir

از روز ششم آذرماه سایت Hemayat.mcls.gov.ir نیز به منظور ثبت درخواست آنالیز مجدد بسته حمایتی فعال شد تا کسانی که پس از 48 ساعت کدرهگیری دریافت نموده اند بتوانند با وارد کردن کدملی، کدرهگیری یا شماره حساب یارانه و کدامنیتی درخواست خود را برای طی مراحل آنالیز مجدد ثبت نمایند. فرصت ثبت درخواست مجدد نیز تا 20 آذرماه اعلام شد.

ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه ای در روز 24 آذر ماه خاطرنشان کرد که طی روزهای سوم تا 20 آذرماه (مهلت اعلام شده برای ثبت درخواست سبد حمایت معیشتی)، در مجموع شش میلیون و 263 هزار و 861 درخواست در کد دستوری # 6369ثبت شد. این در حالی است که تعداد درخواست های ثبت شده توسط سرپرستان خانوارهایی که بسته حمایت معیشتی را دریافت نموده اند یک میلیون و 100 هزار و 615 درخواست (17/6 درصد از کل درخواست ها) است. این تعداد به احتمال زیاد به دلیل ارسال نشدن پیامک به وسیله بانک ها یا سایر دلایل، از دریافت بسته حمایت معیشتی اطلاع نداشته اند، از این رو به رغم واریز مبلغ بسته، مجددا کد دستوری را شماره گیری نموده اند.

بر اساس اطلاعیه ستاد شناسایی، برای 71/8 درصد (یعنی 4 میلیون و 496 هزار و 472) از سرپرستان خانواری که در لیست مشمولان بسته حمایت معیشتی نبودند، کد رهگیری ارسال شد. همچنین 666 هزار و 774 نفر(6/10 درصد) از سرپرستان خانوار در لیست یارانه بگیران نقدی نبودند.

طبق اطلاع رسانی اجرا شده طی هفته های اخیر، پس از شماره گیری کد دستوری# 6369، شهروندان می بایست برای تکمیل فرایند ثبت درخواست خود وارد سامانه hemayat.mcls.gov.ir شده و اطلاعات خود را تکمیل می کردند، بر همین اساس، تا سرانجام روز چهارشنبه 20 آذرماه، 3 میلیون و 70 هزار و 531 متقاضی پس از پذیرش شرایط مطرح شده و تایید اجازه دسترسی به اطلاعات اقتصادی، اقدام به ثبت قطعی درخواست نموده اند که از این تعداد 2 میلیون و 701 هزار و 486 نفر با کد رهگیری و 369 هزار و 45 نفربا شماره حساب ثبت در خواست نموده اند.

واریز دومین مرحله بسته معیشتی در 10 دی

419 هزار خانوار به فهرست دریافت نمایندگان اضافه شدند

به گزارش مجله فوتبال، دومین مرحله از یاری های معیشتی، 10 دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که با توجه به اضافه شدن 419 هزار خانوار در این طرح، خانوارهای جدید مرحله های اول و دوم را باهم دریافت می نمایند و به این ترتیب بعد از ثبت درخواست های مربوط به مشمولیت دریافت یاری معیشتی، تعداد خانوارها در مرحله دوم به 18 میلیون و 126 هزار و 372 نفر افزایش یافت و مبلغ واریزی برای خانوارها نیز از حدود 2400 میلیارد تومان مرحله اول به 2532 میلیارد تومان رسید.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه بعد از آنالیز درخواست های متقاضیان دریافت یارانه معیشتی 419 هزار و 304 خانوار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده و دو مرحله را یکجا دریافت می نمایند. همچنین آنالیز درخواست ها در وزارت تعاون ادامه و امکان افزایش تعداد مشمولان ادامه دارد.

شروع ثبت نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی که در لیست یارانه بگیران نبودند

به گزارش مجله فوتبال، در آخرین اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت آمده است که زمان ثبت درخواست دریافت بسته حمایت معیشتی برای افرادی که در لیست یارانه بگیران نقدی (45 هزار و 500 تومان) نیستند و درخواست خود را در مهلت مقرر در کد دستوری #6369 ثبت نموده اند، از ساعت 22 روز 10 دی ماه شروع شد.

طی روزهای سوم الی بیستم آذر ماه، 666 هزار و 774 سرپرست خانواری که در لیست یارانه بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی می دانستند، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #6369 کردند؛ این افراد می توانند از ساعت 22 روز سه شنبه10 دی ماه با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام نمایند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که برای ثبت نام نیز سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند.

بر این اساس مهلت ثبت درخواست در سایت، از ساعت 22 روز دهم دی ماه به مدت 14 روز (تا 24 دی ماه) فراهم شده است. پس از آنالیز اولیه اطلاعات و معین شرایط، نتیجه آنالیز درخواست متقاضیان به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، پیامک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ادامه ثبت نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی تا 12 روز دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه ثبت نام متقاضیان دریافت بسته معیشتی تا 12 روز دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید