آرامش ایتالیایی

به گزارش مجله فوتبال، راننده فیات سی ینا بعد از ورود به کابین، با فضای داخلی جذابی روبه رو می گردد. تمام کارشناسان، حتی آن ها که طراحی بیرونی این خودرو را نمی پسندند هم طراحی داخلی این خودروی ایتالیایی را دوست داشتنی می دانند. با وجود سادگی ای که در طراحی داخلی سدان خانوادگی وجود دارد، اصول ارگونومی و سلیقه خاص ایتالیایی در چینش اجزای داخلی استفاده شده است. اتاقک سی ینا با رنگ روشن به استقبال راننده می آید. نوارهای مشکی رنگ در قسمت های مختلف داشبورد مانند بالای کنسول و وسط خودرو تضاد رنگی جالبی را ایجاد نموده است. حداکثر سرعتی که می توان با خودروی ایتالیایی در جاده راند، به اندازه 182 کیلومتر بر ساعت است. برای این که راننده از شتاب صفر به 100 کیلومتر برسد، باید به اندازه 13.5 ثانیه صبر کند.

آرامش ایتالیایی

نکات مثبت:

  • سادگی، اولین المانی است که در طراحی این خودرو دیده می گردد. هرچند که بسیاری از کارشناسان، فیات سی ینا را یک خودروی بدون هیجان، ساده و قدیمی می دانند و معتقدند که جوجارو یک خودروی تخت و بی روح خلق نموده، اما همین سادگی دل بسیاری را برده و بسیاری سی ینا را به خاطر ساده و بی آلایش بودن دوست دارند.
  • چراغ های جلوی خودرو، شبیه به چراغ هایی است که در پراید 132 استفاده می گردد. توجه به سادگی در طراحی چراغ ها، سپر جلویی و جلوبندی خودرو ادامه پیدا می نماید و همین باعث شده است تا آن ها هماهنگی خوبی در طراحی و خطوط با هم داشته باشند.
  • صندوق عقب این خودروی ایتالیایی جادار و بزرگ است و کمی هم کشیدگی دارد. موتور فیات سی ینا، 1400 سی سی است و قدرتی معادل با 77 اسب بخار فراوری می نماید.
  • شیشه برقی، آینه های کناری برقی، سیستم ضد سرقت Immobilizer، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، کامپیوتر سفری، سیستم پخش CD با قابلیت پخش MP3، سیستم های ترمز ضد قفل یا ABS، میله محافظ کناری برای محافظت از سرنشینان، امکان باز شدن قفل صندوق عقب و باک از درون خودرو، سیستم قطع سوخت در زمان تصادف خودرو و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ ها (EBD) از امکانات این سدان خانوادگی است.
  • فرمان هیدرولیک این سدان خانوادگی نرم و رانندگی با آن به شدت راحت است. درواقع فرمان به اصطلاح خوش دست است و همین رانندگی را برای راننده درون شهری لذت بخش می نماید.
  • جایگاه های فیات سی ینا بر اساس اصول ارگونومیک طراحی شده اند؛ بنابراین رانندگی با آن ها در مسافت های طولانی لذت بخش است و راننده در زمان رانندگی حس خستگی را تجربه نخواهد کرد.
  • جایگاه های فیات، به جز این که از کمربندهای ایمنی سه نقطه ای که در سایر خودروها وجود دارد، استفاده می نماید، به سیستم Anti-submarine هم مجهز است که باعث می گردد تا راننده در زمان تصادف یا ترمز شدید، سُر نخورد و به زیر کمربند نرود. درواقع این سیستم ثبات راننده و سرنشینان را حفظ می نماید.
  • در این خودرو امکان تغییر ارتفاع جایگاه ها وجود دارد.
  • فیات سی ینا، مجهز به سیستم Follow me home یا روشنایی جلو خودرو است و در زمانی که راننده از خودرو پیاده می گردد و خودرو را ترک می نماید، تا دو دقیقه چراغ های جلو روشن می مانند تا راننده با این روشنایی به خانه برسد.
  • به گفته کارشناسان، در مونتاژ فیات سی ینا بومی سازی شده است؛ یعنی موتور آن با شرایط اقلیمی ایران مطابقت دارد و مذاقش با بنزین معمولی ایرانی هم سازگار است.
  • راننده هایی که با فیات سی ینا می رانند از خوش دست بودن فرمان و رانندگی لذت بخش آن می گویند.

نکات منفی:

  • اولین نکته ای که درباره سی ینا وجود دارد این است که دیگر در ایران فراوری نمی گردد و این امر خدمات پس از فروش و پیدا کردن وسایل یدکی خودرو را سخت می نماید.
  • فیات سی ینا صفر تقریباً در بازار پیدا نمی گردد، بهترین راه برای خرید این خودرو، سر زدن به بازار خودروهای کارنموده است.
منبع: دیوار

به "آرامش ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید