آتش سوزی بندر بیروت احتمالاً یک اقدام خرابکارانه بوده است

به گزارش مجله فوتبال، رئیس جمهور لبنان در واکنش به آتش سوزی در بندر بیروت اظهار داشت، از این به بعد وجود اشتباهاتی که به چنین فجایعی منجر گردد غیر قابل قبول است و تمرکز بر مطالعه اقدامات موثر برای اطمینان از تکرار نشدن این حادثه لازم است.

آتش سوزی بندر بیروت احتمالاً یک اقدام خرابکارانه بوده است

به گزارش مجله فوتبال از ایسنا، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در شروع جلسه شورای عالی دفاع پیرامون انفجار بیروت گفت، آتشی که در بندر بیروت درگرفت احتمالا اقدامی خرابکارانه و هدفمند یا نتیجه اشتباه فنی یا نادانی یا اهمال بوده است و در هر صورت باید دلیلش در سریعترین زمان ممکن تعیین و عاملان مجازات شوند.

وی اضافه نمود، به ویژه پس از فاجعه ای که آتش سوزی اول به بار آورد، هیچ گونه خطایی که به چنین آتش سوزی منجر گردد، دیگر قابل قبول نیست. امروز باید روی آنالیز اقدامات موثر برای اطمینان از تکرار نشدن این اتفاق متمرکز شد.

پیش از این، عون از شورای عالی دفاع خواسته بود برای آنالیز آتش سوزی روز پنجشنبه بیروت تشکیل جلسه دهد.

در پی انفجار بیروت در چهارم اوت، روز پنجشنبه آتش سوزی بزرگی در بندر بیروت رخ داد و بخش زیادی از بندر و منطقه اطراف آن را ویران کرد.

اهالی بیروت شراره های آتشی که در منطقه ویران شده بندر بیروت متصاعد می شد را دیدند اما دلیل این حریق بلافاصله تعیین نشد.

این آتش سوزی پس از آن رخ داد که چهارم اوت انفجاری در اثر انباشت نادرست مقدار زیادی نیترات آمونیوم، بندر بیروت منفجر شد و خسارات جانی و اقتصادی بی سابقه ای برجای گذاشت.

منبع: جام جم آنلاین

به "آتش سوزی بندر بیروت احتمالاً یک اقدام خرابکارانه بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی بندر بیروت احتمالاً یک اقدام خرابکارانه بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید